Ca industria tutunului gaseste mereu tot felul de tertipuri ca sa-si ademeneasca noi clienti, asta nu mai e o noutate. Dar ca un gigant de retail, preocupat de Responsabilitate Sociala, care investeste in grija pentru oameni, aparent nu are nicio problema in a propaga mesaje favorabile fumatului, asta chiar e o surpriza. Neplacuta.
Carrefour, pe site-ul sau global, declara ca a fi un retailer responsabil inseamna sa te asiguri ca fiecare tranzactie realizata in cadrul procesului de cumparaturi trebuie sa fie in beneficiul a cat mai multor persoane: clienti, comunitati, angajati si investitori.
Iar viziunea lor in ceea ce priveste business-ul responsabil implica succesul in afaceri, concomitent cu beneficiile aduse de acesta intregii societati.
Motiv pentru care nu putem intelege si pace in ce fel beneficiaza comunitatea, societatea in intregul ei, de pe urma acestui produs vandut in magazinele Carrefour:
Tricou pentru copii. Se gaseste si pe bleumarin, pentru cei interesati sa-si transforme copiii in reclame ambulante, gratis, la fumat.
In ce fel beneficiaza societatea de pe urma mesajului desenat pe acest tricou de copii? Dar copiii? Dar parintii acestora? Parca reclamele la tigari erau interzise… Hmmm…
Dar poate ca Grupul Carrefour nu stie ce produse i se gasesc la raft. Pentru ca un astfel de produs, cu un asemenea mesaj, nu se pupa deloc cu declaratia de responsabilitate de mai sus si, cu siguranta ca daca ar sti, Grupul Carrefour ar retrage aceste tricouri de la vanzare. Nu fac cinste unui retailer preocupat atat de intens de soarta societatii in care-si desfasoara operatiunile.
Carrefour. Pentru o viata mai buna.
[…] 1. Carrefour se da mare la capitolul CSR, dar vinde tricouri pentru copii in care incurajeaza fumatu… […]
Exista mereu si a doua perspectiva. Fumatorul inrait din imagine este o maimuta. O primata cu creion la ureche – no holidays this summer? Sarcasm? Critica subtila fumatorilor? Mesajul poate sa fie foarte bine “Luati o vacanta de la fumat vara asta, dragi primate.” Nu’i un sarcasm de copii, desi nu’i frumos sa subestimezi.
Minunile dreptului de expresie si interpretare a expresiei. Pentru o viata mai buna.
Nu te supara, dar ce varsta ai? Presupun ca mai mult de 7, 8 ani . Ca pentru aceasta varsta erau tricourile. Nu credem ca un copil la 7 ani are notiuni despre “sarcasm”. Oricum, e interesant cum mintea poate lucra ca sa explice favorabil un astfel de mesaj. Nu mai bine mobilizam tot potentialul asta inteligent pentru ceva pozitiv?
[…] Allen Carr Easyway Romania Blog HomeCum am devenit terapeut Allen CarrPovesti de succes ← Apel catre Carrefour. Pentru o viata mai buna […]