Spargatorii de mituri. Azi – cercetatorii britanici

Multe necunoscute in lume, dar un lucru e cert: lumea nu duce lipsa de cercetatori. In speta, britanici. Care au stat drepti si-au judecat stramb, ajungand la concluzia ca e nevoie de 5 ani si 7 ( !!!! ) tentative pentru a reusi sa te lasi de fumat. Citam din articolul cu pricina si efectuam apoi o frumoasa analiza pe text.

„Renunţarea la fumat reprezintă o perioadă foarte dificilă şi stresantă – în special în prima săptămână, când cele mai puternice simptome sunt nevoia acută de nicotină şi sevrajul”

Greseala nr. 1 (si cea mai grava): Fumatorii NU AU NEVOIE sa li se repete la infinit ca perioada post-lasat de fumat este grea si stresanta. Pentru ca e contra-productiv si, mai grav – FALS. Daca stii CUM sa te lasi de fumat, fara sa strangi din dinti asteptand «sa-ti treaca», ci gandind lucrurile rational si logic, atunci perioada de dupa renuntarea la fumat poate fi una extrem de placuta. Dar de ce-ai crede o asemenea grozavie cand, vezi bine, cercetatorii brtanici fac studii care-ti spun altceva ?

Mai departe:

«Pentru a trece cu bine peste acea primă săptămână, ar fi indicat să aveţi un prieten nefumător, cineva care să vă susţină şi să vă încurajeze atunci când doriţi să vă reapucaţi de fumat.» ( cum ???? mai zi o data)

Greseala nr. 2 – un prieten nefumator ?? Care habar n-are cu ce se mananca treaba asta ? OK, atunci bafta.

« În plus, anumite momente ale zile pot fi mai dificil de suportat în comparaţie cu altele şi v-ar fi de folos dacă v-aţi menţine mereu ocupat. Încercaţi să vă descoperiţi pasiuni noi sau să faceţi sport, pentru a nu vă mai gândi la faptul că tânjiţi după o ţigară. Ar fi indicat să alcătuiţi şi o listă cu motivele pentru care doriţi să renunţaţi la fumat şi să vă gândiţi la propria persoană mai degrabă ca la un nefumător decât ca la un fost fumător. »

Greseala nr. 3 – cum sa te mentii tot timpul ocupat ? Poate cercetatorii britanici vor face un studiu si pe tema asta. Sa fim seriosi, e imposibil sa fii ocupat non-stop. In plus, chiar daca, presupunand prin absurd, ai reusi sa te «mentii ocupat» o zi, doua, trei, tot va veni un moment in care, surpriza, n-ai sa ai nimic de facut. Si-atunci cum procedezi ? Te apuci sa alergi ca un hamster pe-o rotita doar doar iti faci de lucru ?

Daca insa te-ai lasa de fumat folosind resorturile mentale potrivite, nu ti-ar fi FRICA de aceste momente in care nu vei avea ce sa faci. Si te vei duce in sfarsit la acea sala la care visezi nu ca sa te «mentii ocupat», ci pentru ca acum chiar vei putea practica sportul ala, spre deosebire de perioada in care fumai si pur si simplu nu-ti permitea suflul sa te urci pe biata banda.

Greseala nr. 4 – «lista de motive» nu a functionat si nu va functiona niciodata pentru un fumator. Pentru ca fumatorii STIU toate motivele pentru care n-ar trebui sa fumeze. Si totusi o fac. Pentru ca daca aceste «motive» ar functiona, atunci avertismentele de pe pachete ar fi trebuit sa fie suficiente ca sa te lasi de fumat. Stim cu totii ca nu sunt.

In fine, pentru ca tot vorbim despre cercetatorii britanici, le-am sugera sa mearga intr-o zi la clinica Allen Carr din Londra si sa-i observe pe fumatori cand pleaca dupa o sesiune de terapie: aruncandu-si pachetele de tigari cat colo, fericiti, cu chipurile luminoase, renascuti.

Studiul a fost comandat de-o guma de mestecat cu nicotina.

Posted in : Cercetare, Mituri despre fumat
Related Posts

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage

77 + = 84

loading